به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و ایکنا، مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز مرحله جدید اعزام‌های عتبات عالیات بدون پیش ثبت نام خبر داد.
مسعود اخوان گفت: بر اساس ظرفیت‌های ایجاد شده، مرحله جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات پس از توقف 15 روزه اعزام‌ها در نیمه نخست ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

وی در مورد دلیل توقف اعزام‏ها در 15روز اول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: با توجه به فعالیت دائمی هتل‌های کشور عراق در طول سال و نیاز این اماکن به تعمیر و بازسازی، مهلت 15 روزه‌ای برای این هتل‌ها در نظر گرفته شده است تا به بازسازی و انجام تعمیرات مورد نیاز خود بپردازند.
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت افزود: مرحله جدید اعزام‌ها از یکم تا بیست و هشتم مرداد ماه امسال خواهد بود. هم‏چنین پیرو درخواست زائران، می‌توان پکیج زمانی خاص برای آنها در نظر گرفت که بر همین اساس امکان اقامت 10 روزه زائران ایرانی در کربلا طی ماه رمضان فراهم شده است و زائران می‌توانند از این امکان استفاده کنند. البته در ماه‌های دیگر امکان اقامت 10 روزه در کربلا وجود ندارد و این امکان محدود به ماه مبارک رمضان است.
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از حذف پیش ثبت نام و قرعه‌کشی در دور جدید اعزام‌ها خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌سازی صورت گرفته در عراق و حذف پیش ثبت نام، متقاضیان می‌توانند از اول تا 18 مرداد‌ماه به صورت مستقیم با مراجعه به سایت یا به دفاتر، ثبت نام خود را انجام دهند.

وی افزود: پس از اتمام اعزام‌های مرحله جدید، دور دوم اعزام‌ها از 29 مرداد ماه آغاز می‌شود و تا 15 مهر ماه سال 92 ادامه خواهد داشت.
هم‏چنین به گفته آقای اخوان، اعزام‌های مرحله دوم مانند اعزام‌های گذشته به صورت پیش ثبت نام اینترنتی خواهد بود که زمان آن و چگونگی مراجعه به سامانه، متعاقبا از طریق رسانه های جمعی اعلام می‏شود.