«ناصر خدرنژاد» معاون حج و عمره سازمان حج در نشست مشترک مدیران سازمان حج در عتبات عالیات و شرکت شمسا با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، گفت: مراسم با شکوه اربعین امسال، ارتباط مردم دو کشور ایران و عراق را تقویت کرد.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای مراسم اربعین سال آینده با توجه به شور و علاقه زائرین حسینی در مراسم اربعین امسال، گفت: پیش بینی ما برای سال آینده بر مبنای حضور 3 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی است.

خدرنژاد همچنین با اشاره به استقبال مردم استان‌های نجف و کربلا از زائران در مراسم اربعین حسینی، بیان داشت: مردم این دو استان مهمان نوازی شایسته ای از زائران حسینی کردند به حدی که حتی فقرای عراقی هم در حد توان خود از میهمانان امام حسین (ع) پذیرایی کردند.

وی با بیان این که مراسم پرشور سالروز اربعین حسینی امسال اثر خاصی در قلوب مردم ایران گذاشت، اظهار داشت: باید امکاناتی فراهم شود تا مردم ایران به راحتی به عتبات عالیات سفر کنند.

حجت الاسلام «نجف نجفی روحانی» نیز طی سخنانی در این جلسه با پراهمیت خواندن جریان اربعین حسینی و بی نظیر بودن این مراسم در جهان اظهار داشت: باید برای برنامه‌های فرهنگی زائران بیش از گذشته پیش بینی‌های لازم صورت بگیرد.

وی با بیان این که مراسم سالروز اربعین حسینی به قدری عظیم و گسترده بود که هیچ رسانه ای توان انعکاس همه جانبه آن را نداشت، گفت: حرکت اربعین حسینی از ابعاد گوناگونی مورد اهتمام می‌باشد که علاوه بر نمایش گذاشتن صحنه عشق مردم به اهل بیت (ع) و ارتباط دو کشور ایران و عراق، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و گروهک تروریستی – تکفیری داعش بود.

نجفی روحانی در ادامه بر لزوم بازنگری در برنامه‌های فرهنگی زائران علوی و حسینی، افزود: در هرکاری 3 عنصر اثر گذار است که یکی از آنها برنامه جامع، مفید و کارآمد و دیگری تهیه امکانات لازم برای آن کار و سومی نیز نیروی انسانی کاردان و متخصص و با انگیزه است.