منطقه مسیحی نشین «جوبر» در شرق دمشق ـ پایتخت سوریه ـ طی دو روز گذشته صحنه درگیری نیروهای ارتش و نیروهای مردمی سوریه با تروریست‌های تکفیری بوده است.

هم‌اکنون در جوبر که یکی از مهم‌ترین محورهای عملیاتی ارتش سوریه محسوب می‌شود شدید‌ترین و سخت‌ترین درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و عناصر تروریستی جریان دارد.

جوبر در یک قدمی آزادسازی قرار دارد و این خبر درحالی منتشر شده که اخبار و تصاویری از حضور لواء ابوالفضل العباس(ع) به فرماندهی «ابو عجیب» نیز در این منطقه منتشر شد.

ابو عجیب که طی سه سال گذشته به همراه دیگر گرو‌‌ه‌های مدافع به حفظ و حراست از حریم حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) و دیگر مناطق شیعه‌نشین سوریه می‌پرداخت‌ هم‌اینک به یاری مسیحیان سوری شتافته است.

وی و نیروهایش که به خادمان حرم حضرت زینب(س) معروف شده‌اند به شهر مسیحی نشین جوبر رفته تا ثابت کنند دفاع از مظلوم واجب است، هرکه می‌خواهد باشد.

فرمانده لواء ابوالفضل العباس(ع) ـ اولین گردان نظامی شکل گرفته در دفاع از حرم حضرت زینب(س) ـ که حدود یک سال مقابل دوربین‌ها ظاهر و خبری از وی در رسانه‌ها منتشر نمی‌شد اکنون از پیشروی‌های قابل ملاحظه در جوبر ابراز خرسندی کرده است و برخی منابع نیز از تسلط کامل نیروهای ارتش و مردمی بر این منطقه خبر داده‌اند.

یک منبع میدانی سوری نیز تأکید کرد که ظرف هفته‌های آتی خبرهای خوشی از جوبر به گوش خواهد رسید، بویژه آنکه تروریست‌های این منطقه هم اکنون امکان برقراری ارتباط با دنیای خارج و دریافت کمک از گروه‌های تروریستی مناطق دیگر را ندارند.

گردان ابوالفضل العباس(ع) که متشکل از اتباع عراقی، لبنانی و شیعیان جنوب دمشق هستند با آغاز بحران سوریه با هدف حمایت و محافظت از مرقد و بارگاه حضرت زینب(س) پس از تهدیدات عناصر گروه‌های تروریستی مبنی بر انهدام و تخریب این بارگاه مطهر تاسیس شد.

 نفر وسط: «ابو عجیب» فرمانده لواء ابوالفضل العباس(ع)