سردار علی دولتی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان ایلام، که پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی استان ایلام در ایام اربعین در مرز مهران برگزار شده بود، اظهار داشت:به منظور ساماندهی و هماهنگی بیشتر در برنامه‌های اربعین باید فرودگاه اضطراری مهران بازسازی شود.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با کشور عراق برای چگونگی اعزام زائران از مرز مهران به کشور عراق باید انجام شود چرا که ایلام یک بخش کار اعزام را بر عهده دارد و کشور عراق نیز بخش دیگری از کار را بر عهده دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام تصریح کرد: به دلیل ازدحام جمعیت بسیاری از زائران از کمبود امکانات در عراق و گا‌ها در ایران گلایه می‌کردند.

وی گفت: می‌توان گفت که پرسنل و نیروهای انتظامی در این ایام وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دادند و بیش از پنج هزار نفر نیروی انتظامی در ایلام و مهران حضور پیدا کردند و گردان‌هایی از سپاه پاسداران و ناجا نیز وارد کار شدند که سبب شد کار‌ها با انسجام بیشتری انجام شود.

سردار دولتی عنوان کرد: سه مأموریت مهم ما در مهران، ایجاد امنیت، برطرف کردن مشکلات ترافیکی و انجام وظایف انتظامی بود.

وی افزود: در مرز مهران و در بین زائران توسط نیروی انتظامی نان رایگان توزیع شد و پذیرایی از زائران نیز به خوبی توسط نیروهای انتظامی انجام شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام تصریح کرد: شهر مهران ده هزار نفر ظرفیت جای داشت که 80 هزار نفر در مهران اسکان داده شدند.

وی گفت: بیشترین تعداد زائران خارجی که از مرز مهران تردد کردند از کشور افغانستان بودند که ما به خوبی از آن‌ها نیز پذیرایی کردیم.

سردار دولتی با اشاره به ازدحام جمعیت و وجود تعداد بسیار زیاد اتوبوس‌های پارک شده در مهران افزود: 60 هزار خودرو در شهر مهران پارک شده بود که مردم مسافت زیادی را با پای پیاده طی می‌کردند.