در جلسه‌ای با حضور رئیس، جمعی از اعضای هیئت‌رئیسه، معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولان دانشگاه کربلا در شیراز بر گسترش همکاری‌ها در سطح فوق‌تخصصی تفاهم کردند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این جلسه موافقت شد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تربیت دانشجویان علوم پزشکی به ‌ویژه دوره‌های تکمیلی تخصصی، فلوشیپ، فوق‌تخصصی و دکترای phD در رشته‌های علوم پایه و در قالب سهمیه‌های اجازه داده ‌شده از طرف وزارت بهداشت با دانشگاه کربلا همکاری کند.
محمود نجابت افزود: برگزاری کارگاه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای تعلیم اساتید دانشکده پزشکی کربلا در زمینه آموزش پزشکی و مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی (EDC) از دیگر مواردی بود که به توافق طرفین رسید.
بر اساس تفاهم صورت گرفته، کارگاه‌های آموزشی جراحی، اورولوژی و IVF توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای اساتید و جراحان استان‌های کربلا و نجف عراق به‌صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد.
هر 2 دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کربلا توافق کردند که در برگزاری کنگره‌های پزشکی، تخصصی و فوق‌تخصصی این مراکز با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند و همچنین مقالات علمی اساتید دانشگاه‌های کربلا و کوفه پس از بررسی کیفی، در مجلات دانشگاه علوم پزشکی شیراز به چاپ برسد.
بر اساس توافق صورت گرفته، اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌صورت کوتاه‌مدت تجربیات خود را در زمینه‌های فوق‌تخصصی در اختیار اساتید بیمارستان‌های امام حسین (ع) و السفیر کربلا و همچنین الصدر در نجف قرار می‌دهند.