اسفندیار هوشیار عصر امروز در نشست با جمعی از خیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات اردبیل اظهار کرد: در طرحی پنج‌ساله صحن عقیله بنی‌هاشم که عظیم‌تر از صحن جامع رضوی است در کربلا توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات احداث می‌شود که استان اردبیل نیز در عملیاتی شدن آن مشارکت دارد.

وی تصریح کرد: زیربنای این صحن 160 هزار مترمربع و در دوطبقه ساخته می‌شود که در این طرح تل زینبیه به شکل تپه احیا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل اضافه کرد: حداقل این پروژه یک پروژه پنج‌ساله است که طرح جامع آن تکمیل‌شده و اقدامات اجرایی آن نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

هوشیار متذکر شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات پیش‌ازاین صحن حضرت زهرا سلام الله علیها را در نجف اشرف در فضایی بالغ‌بر 220 هزار مترمربع در چهار طبقه اجرایی کرده که بزرگ‌ترین صحن در جهان اسلام است.

وی، دیگر پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات را طراحی گنبد حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام بیان کرد و ادامه داد: ازآنجاکه ارتفاع گنبد کم است، بنا داریم دیوار گنبد تا هفت متر ارتقاء پیدا کند که در این پروژه برخی از خیرین استان اردبیل نیز کمک‌های نقدی خود را تقدیم ستاد کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل در پایان بابیان اینکه بیش از هر زمان دیگر در بازسازی و احیای قبور مطهر ائمه اطهار علیه‌السلام در کشور عراق به حمایت‌ها و همراهی‌های جدی خیرین و افراد خیرخواه نیازمندیم، تشریح کرد: استان اردبیل بیش از هر زمان دیگر توان و بضاعت آن را دارد تا در طرح‌های مختلفی که ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌کند،‌ مشارکت کرده و در اجرای آن‌ها شایسته و مناسب وارد عمل شود.