«جمال‌الدین الشهرستانی»، مسئول روابط عمومی آستان مقدس حسینی در اظهاراتی خبری اعلام کرد: شمار زائران عراقی که خود را به کربلا رسانده‌اند بالغ‌بر هفده میلیون زائر است.

وی افزود: این در حالی است که تاکنون بیش از دو میلیون زائر غیرعراقی هم وارد عراق شده و خود را به کربلا رسانده‌اند.

الشهرستانی گفت: 220 هزار زائر غیرعراقی هم از طریق هوایی و به مقصد فرودگاه‌های نجف، بغداد و بصره خود را به عراق رساندند و سهم فرودگاه نجف با 135 هزار زائر بیش از بقیه بوده است.

مسئول روابط آستان مقدس حسینی تأکید کرد: شمار زائران ایرانی تا به امروز جمعه بالغ‌بر یک‌میلیون و 650 هزار تن بوده است.

وی افزود: زائران غیرعراقی از پنجاه ملیت جهان و از قاره‌های مختلف آسیا، آمریکا، آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا و حتی استرالیا خود را به عراق رساندند تا شب اربعین سیدالشهدا و یاران باوفایش را در کربلا زنده داری کنند.

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که شانزده سکوی پرتاب موشک در استان کربلا را که برای هدف گرفتن زائران اربعین حسینی آماده‌شده بود، کشف و ضبط کردند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای اطلاعات نظامی در فرماندهی فرات مرکزی، شانزده سکوی پرتاب موشک را در پس تپه‌های الطار در استان کربلا کشف کردند که برای هدف گرفتن زائران پیاده کربلا آماده شده بود.

وزارت دفاع عراق امروز همچنین اعلام کرد که تروریست‌ها در شکستن کمربند امنیتی ایجادشده در استان کربلا برای حفاظت از زائران اربعین حسینی  علیه‌السلام ناکام بودند و همین امر آن‌ها را به پرتاب برخی راکت‌های کاتیوشا از خارج از مرزهای غربی استان واداشت به‌گونه‌ای که برخی از این موشک‌ها به خانه‌های برخی شهروندان در مناطق غرب کربلا اصابت کرد و به شهادت یک شهروند و زخمی شدن چهار تن دیگر منجر شد.