«سعید اوحدی» پنجشنبه‌شب در گفت‌وگوی ویژه خبری افزود: با اعلام دولت عراق مبنی بر صدور روادید ارزان‌قیمت و بدون تشریفات در ایام اربعین حسینی، شمار زیادی از مردم کشور به‌سوی مرزها سرازیر شدند تا در مراسم اربعین در کربلا حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در مرزهای خروجی کشور روزانه بیش از 70 هزار زائر برای حضور در ایام اربعین حسینی از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه وارد خاک عراق شدند.

اوحدی اضافه کرد: با هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و سایر ارگان‌ها، جابجایی زائران به‌موقع و با برنامه‌ریزی انجام شد؛ ضمن آنکه همه هزینه‌های خروج از کشور زائران و حتی بیمه درمان و سایر موارد به‌طور رایگان در اختیار عاشقان حسینی قرارگرفته است.

وی همچنین افزود: باید از همه دست‌اندرکاران خدمت‌رسانی به زائران اعم از دستگاه‌های دولتی و مردمی تشکر و قدردانی کرد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: مردم به‌طور خودجوش با برقراری ایستگاه‌های صلواتی از زائران حسین  علیه‌السلام نهایت پذیرایی را به عمل آوردند که دل‌بستگی مردم ایران به ائمه اطهار را نشان می‌دهد.

اوحدی خاطرنشان کرد، با هماهنگی بین وزارت کشور و وزارت امور خارجه درصدد اعزام اتوبوس به عراق برای تسهیل در بازگشت زائران به کشور هستیم.

وی، حجم اعزام زائران به کربلا در سال جاری نسبت به سال گذشته را بیش از سه برابر عنوان کرد و گفت: همه نیروهای نظامی و انتظامی برای سهولت اعزام زائران به کربلا نهایت همکاری را انجام دادند.

استانداران خوزستان و ایلام نیز گفتند: مردم منطقه در پذیرایی از زائران حسینی نهایت همکاری را داشته‌اند.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام گفت: بیش از 40 هزار دستگاه در شهر مهران در توقفگاه‌های موقت پارک شده که متعلق به زائران کربلای حسینی است.

وی افزود: شهر مهران استعداد پذیرایی از 30 هزار زائر را دارد که با همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها آماده خدمت‌رسانی به آن‌هاست.

یکی از مسئولان پلیس‌راه کشور نیز از زائران خواست در هنگام بازگشت به کشور، نهایت همکاری را با عوامل راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.