عکاس بین المللی محمد شبیب از عربستان سعودی در مصاحبه با خبرنگار الکفیل عکس برگزیده خود را عکس پیرمردی از منطقه الفاضلیه در استان ذی قار توصیف نمود که در ساعات اولیه روز و پس از طلوع آفتاب و در سرمای هوا در کنار جاده ایستاده تا به زائران خدمت کند. خدمت به زائرانی که در هیچ کجای عالم نمی توان مثل آنها را مشاهده نمود. 
شبیب می گوید : خوشا به سعادت این مرد که توفیق یافته تا در خدمت زائران حسینی باشد. 
آقای علی الزیدی دیگر عکاس بین المللی کویتی نیز عکس برگزیده خود را در منطقه الجبایش در استان ذی قار توصیف می کند. وی می گوید آنچه تعجب من را برانگیخت آن بود که اهالی این منطقه که همگی ساده زیست هستند کارهای یومیه خود را به کناری گذاشته وکودک و بزرگسال از ساعات اولیه روز به زائران حسین علیه السلام خدمت می کنند. از خودم پرسیدم این چه شور و عشقیست که در نهاد این مردم افتاده است؟ 
آقای امین العلی عکاس حرم مطهر در پاسخ به سوال خبرنگار الکفیل در خصوص آنچه در این مسیر مشاهده کرده است می گوید: من در استان بصره در 500 کیلومتری جنوب کربلا مشغول عکاسی بودم. بعد از طلوع آفتاب جوانانی حدودا 20 ساله را دیدم که پرچم بدست با سرعت در حرکت بودند گو اینکه در مسابقه ای شرکت کرده و جایزه ای در پیش دارند.از خود علت این عجله را سوال کردم و بی درنگ پاسخ خویش را یافتم. به خود گفتم ایشان رو به کعبه آزادگان عالم نهاده اند. همان آزاد مردی که تمامی آزادی خواهان عالم از او درس می آموزند. بی درنگ دوربین را برداشتم و از ایشان عکس گرفتم. 
عکاس خبری الکفیل آقای محمد الصواف می گوید: عکس برگزیده خویش را با بالا آمدن نور خورشید در منطقه السوره در استان بصره گرفتم آن زمان که مردم علیرغم برودت هوا از مسیر تالابها (اهوار) به سمت کربلا در حرکت بودند. 
احمد الحسینی دیگر عکاس خبری شبکه جهانی الکفیل می گوید: من سالهاست که در مسیر اربعین با زائران همراه شده و عکس تهیه می کنم. سالهاست بدنبال سوژه ای می گشتم که بیانگر عظمت این مراسم و مقاومت مردم در مقابل سختی های این سفر باشد تا آنکه در منطقه البتیره حد فاصل استان میسان به استان الدیوانیه و دقیقا در روز 8 صفر با زائری بنام داخل خدم مواجه شدم که به روی دو زانو به سمت قبله عشاق حسین بن علی علیهما السلام می رفت. 
همینجا بود که با خود گفتم: حقیقتا دشمنان را با عشقمان به حسین کشته ایم!!