این موکب‌ها از مرز زمینی الشیب که یکی از مرزهای ورودی زائران ایرانی به عراق می‌باشد مستقر شده و در کنار نیروهای امنیتی به خدمت رسانی به زائران می پردازند. 
در همین راستا اداره بهداشت میسان اقدام به اعزام تیمهای پزشکی و استقرار ایشان در پایگاه‌های سیار در طول مسیر حد فاصل میسان – الدیوانیه نموده است. 
از سوی دیگر آقای احمد حسین مدیر بخش تبلیغات شرکت نفت میسان در مصاحبه با خبرنگار شبکه جهانی الکفیل از استقرار مراکزی وابسته به این اداره در مسیر البتیره به منظور نظارت بر روند توزیع فرآورده های نفتی بین موکب‌ها و حسینیه ها خبر داد. 
وی از توزیع 150 لیتر نفت سفید بین 1000 هیات و حسینیه بعنوان مرحله اول توزیع مشتقات نفتی مورد نیاز این هیات‌ها خبر داد و گفت: فرآورده های نفتی مورد نیاز موکب‌ها و حسینیه ها حسب نیاز تامین خواهد شد. 
وی از اختصاص تانکرهای حمل سوخت جهت سوخت رسانی به این هیات‌ها در کنار خودروهای توزیع سیلندر گاز خبر داد و گفت: این خودروها به طورمستمر در طول مسیر استقرار هیات‌ها در حرکت بوده تا نیاز هیات‌ها و موکب‌ها را به سرعت تامین نمایند. 
وی در این مصاحبه به اعزام اتوبوس‌های این اداره برای انتقال زائران از مرز الشیب تا مرکز شهر اشاره کرد و گفت: همزمان با پایان حرکت زائران در استان میسان، این اداره امکانات خود را برای خدمت رسانی به زائران به استان کربلا منتقل خواهد نمود. 
در زیر تصاویر هیات خبری اعزامی شبکه جهانی الکفیل را مشاهده می نمایید. 
یادآور میگردد شبکه جهانی الکفیل تیمی خبری متشکل از یک خبرنگار و 5 عکاس عراقی و عرب را برای مستند سازی و پوشش خبری این مراسم از جنوبی ترین نقطه عراق در بصره با زائران همراه نموده تا اولین شبکه خبری باشد که اخبار این رویداد مهم جهانی را مخابره می‌نماید.