به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام»  به نقل از فارس، در جلسه‌ای که با حضور مسئولان ستاد بازسازی استان تهران به عنوان متولی ساخت این ضریح، مسئولین ستاد مرکزی و آقای اسکندرپور (طراح ضریح) برگزار شد، روند اجرای پروژه و اتمام کار بررسی شد. بنابراین گزارش، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته، مینا کاری قطعات، منبت کاری قطعات داخلی ، آبکاری طلای قطعات و کار قلم زنی ضریح حضرت مسلم بن عقیل(علیه السلام) به طور کامل تمام شده است و بخش تاج ضریح نیز در شهر قم در مرحله آبکاری قرار دارد.

بر اساس این گزارش، کار ساخت ضریح توسط هنرمندان سه شهر مختلف انجام می‌شود به نحوی که کار منبت کاری در اراک، میناکاری و زرگری قطعات تولید شده در اصفهان و کتابت خط آیات قرآن در تهران انجام شده است .طراحی این ضریح را پرویز اسکندر پور خرمی انجام داده است و مصطفی احمدی از قلمزنان معروف اصفهانی و همکارانش قلمزنی آنرا بر عهده داشته‌اند. خطاطی آیات شریفه ضریح توسط محمد کاشانی صورت گرفته است و منبت کاری آن توسط محمد علی نوری در اراک انجام شده است.

بنابراین گزارش مراسم پرده برداری از این ضریح مطهر با حضور مسئولین و مردم دوستدار اهل بیت(علیهم السلام) همزمان با سوم خردادماه، روز فتح خرمشهر و سالروز ولادت باسعادت امیرالمومنین علی(علیه السلام) در تهران برگزار می‌شود. کارگاه ساخت ضریح مسلم بن عقیل(علیه السلام) در فرهنگسرای خاوران برپا است که روزانه میزبان بازدیدکنندگان است.