به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از ابنا، رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به رویه های غلط گذشته در فرآیند اعزام زائران به عتبات گفت: البته دوستان ما در «شمسا» در حال تغییر روند گذشته هستند و شمسا در آینده می تواند با هزینه کمتری زائر به عتبات اعزام کند. یقینا هرکاری ضعف دارد ولی بعضی ها نباید به دنبال پاک کردن صورت مساله باشند.

«حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی» افزود: من از دوستان میخواهم طرح «زائر حسینیه» را بررسی و در دستور کار خود قرار دهند.

دغدغه خاطر من این است که هر ایرانی در هر زمانی که بخواهد بتواند به عتبات برود.

حجت‌الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: این شرایط همیشه وجود نخواهد داشت؛ پس باید فرصت را مغتنم بشماریم و تلاش کنیم مردم عزیزمان به ویژه قشر آسیب پذیر را با کمترین هزینه به زیارت عتبات مقدس اعزام کنیم.

وی به مقوله توجیه زائران پیش از سفرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: توجیه زائران پیش از سفر بسیار مهم است. در همین راستا چگونگی اطلاع رسانی در رابطه با نوع خدمات و محل اسکان نیز باید به درستی تدوین و ارائه شود. مدیران موظفند هر خدماتی را که می خواهند در عراق به مردم سرویس دهند در ایران پیش از انجام سفر به زائران اعلام کنند.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح مشاغل حاکمیتی و تغییر وضعیت کارکنان و ارتقای شغلی آنان گفت: باید کاری کنیم که کارکنان سازمان در زمان بازنشستگی احساس آرامش کنند. من برای پرسنل از هیچ خدمتی دریغ نمی کنم.