به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از وب سایت رسمی آستان قدس حسینی، اسلام برای سرپرستی یتیمان اهمیت بسیار زیادی قائل است و آیات و احادیث زیادی در این خصوص ذکر شده است. (قُلْ إِصْلَاحٌ لَهُمْ خَیْرٌ وَإِنْ تُخَالِطُوهُمْ فَإِخْوَانُکُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ الْمُفْسِدَ مِنَ الْمُصْلِحِ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَأَعْنَتَکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ).

در راستای عمل به این آیه شریفه، آستان قدس حسینی اقدامات زیادی داشته و ازجمله این اقدامات می توان به افتتاح مدرسه حضرت رقیه که توانسته الگویی تمام عیار برای تعلیم و تربیت باشد، اشاره نمود.

برای آشنایی بیشتر با این مدرسه و خدماتی که به این عزیزان ارائه می شود با مدیر این مدرسه به گفتگو نشستیم.

آقای جاسم محمد قیصر اظهار داشت: این مدرسه در چهار طبقه شامل 24 کلاس درس و با بهترین تجهیزات در اول مهرماه 1391 افتتاح شد. دانش آموزان در این مدرسه با تدریس اساتید خبره و کارکشته مشغول به تحصیل خواهند شد و غذا و لباس مدرسه و سرویس های رایگان به آنان اختصاص داده می شود. وی افزود: تاکنون بیش از 150 دانش آموز در این مدرسه ثبت نام کرده اند و برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی، برنامه های دینی نیز در نظر گرفته شده است. وی افزود: در نظر است در آینده مرحله راهنمایی این مدرسه نیز تاسیس شود.