انتخاب عاملان انتحاری و یورش‌های تروریستی فقط از میان نیروهای آموزش‌دیده و فرماندهان گردان‌ها انجام نمی‌شود بلکه این بار قرعه عملیات انتحاری گروه تروریستی

'داعش' به نام یک نوجوان عربستانی افتاد.

نوجوانی که هنوز مقطع دبیرستان را به پایان نرسانده گزینه داعش برای انجام یک عملیات تروریستی در میدان نفتی 'شاعر' حمص در شرق سوریه بود.

با آغاز درگیری‌ها میان تروریست‌های داعش و ارتش سوریه در ریف حمص در اواخر اکتبر، 'فهد الهاجری' یکی از دانش آموزان دبیرستانی عربستانی به همراه دوست خود ملقب به 'ابی عبدالرحمن المطیری' اقدام به انجام یک عملیات انتحاری کردند.

روزنامه 'الحیات' عربستان دراین‌باره نوشت: الهاجری ملقب به 'ابوعزام الشرقی' از ساکنان شهردمام و دانش‌آموز دبیرستان درس خود را برای پیوستن به گروه تروریستی داعش رها کرده و پس از برقراری ارتباط اینترنتی با تروریست‌ها و تأمین هزینه‌های سفر خود از سوی آن‌ها وارد سوریه شد.

'المطیری' که در این عملیات یکی از همراهان 'الهاجری' بود دراین‌باره می‌گوید: به ما اطلاع دادند که عملیاتی که قراراست در میدان نفتی 'شاعر' انجام شود نیازمند چند 'فدایی' است و از میان افراد موجود تعدادی برای عملیات انتحاری انتخاب شدند که من و 'الهاجری' نیز درمیان آن‌ها بودیم.

هنگامی‌که شب فرارسید کمربندهای انفجاری میان ما تقسیم و سه کمربند به 'الهاجری' رسید. عاملان عملیات از هم جدا شدند، من از سمت راست رفتم زخمی شدم و کمربندم منفجر نشد ولی 'الهاجری' خود را به نیروهای محافظ میدان نفتی رساند و خود را میان آن‌ها منفجر کرد و زمینه ورود دیگر نیروها را به میدان فراهم ساخت.

میدان نفتی 'شاعر' اواخر اکتبر گذشته به تصرف گروه تروریستی داعش درآمده بود و ارتش سوریه چهارشنبه گذشته (14 آبان) در جریان درگیری با گروه تروریستی داعش توانست آن را از تروریست‌ها پس بگیرد.