وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه‌ای از آزادسازی شهرهای استراتژیک استان‌های الانبار و بابل این کشور که تبدیل به اصلی‌ترین جولانگاه داعش در این کشور شده بود، خبر داد

در این بیانیه افزوده شده است: نیروهای امنیتی دولت و نیز نیروهای داوطلب مردمی هم‌اکنون در مناطق مختلف این استان‌ها مستقر شدند و در حال پاک‌سازی مناطق و مستقر کردن امنیت عمومی هستند.

پیش‌ازاین حملات، نیروی هوایی ارتش عراق مواضع تروریست‌ها را در شهر هیت بمباران کرد که بر اثر این حملات ضربات سنگینی به داعش وارد شد. براثر حملات هوایی ارتش عراق علاوه بر کشته شدن بسیاری از نیروهای داعش،‌ بخشی از تجهیزات این گروه از بین رفت و یکی از فرماندهان شناخته‌شده این گروه بانام عبدالله المسیر نیز کشته شد.

گفتنی است بسیاری از ناظران سیاسی منطقه پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق را نتیجه آزادی دو منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل و منطقه آمرلی در استان دیالی می‌دانند. این کار‌شناسان این دو پیروزی را شبیه به دو عملیات القصیر و قلمون در سوریه در سال گذشته می‌دانند که مقدمه پیروزی‌های راهبردی بزرگی شد و در ‌‌نهایت به شکست راهبرد گروه‌های تروریستی و حامیانشان در سوریه منجر گردید.