به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از ایسنا، محمود پارچه‌باف با تشریح آخرین اخبار مربوط به این پروژه بسیار بزرگ، اظهار کرد: با عنایت خداوند و توجهات حضرت اباعبدالله(علیه السلام) مرحله نصب بدنه نقره‌ای ضریح مطهر به طور کامل انجام شد و کار مطلا کردن روی سقف هم از هفته گذشته شروع شده است. وی خاطرنشان کرد: همچنین از هفته گذشته کار نصب قطعات یزدی‌بندی داخل ضریح نیز آغاز شده و هم‌اکنون چهار گروه فنی، مهندسی و صنعتی در حال انجام کار بر روی ضریح هستند.

وی با بیان این‌که تیم ایرانی با تلاش شبانه‌روزی سعی می‌کنند عملیات نصب ضریح مطهر در کمترین و سریعترین زمان انجام شود،گفت: امیدواریم زائران نوروزی عتبات عالیات و حرم مطهر آقا ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) بتوانند هرچه سریعتر ضریح جدید را زیارت کنند. مدیر پروژه ساخت و نصب ضریح امام حسین(علیه السلام) همچنین یادآور شد: در حال حاضر زائران عتبات مقدسه در کربلا حضور دارند اما به دلیل بسته بودن روضه حسینی به علت تعویض ضریح، پنجره‌های قدیمی در چهار طرف کار گذاشته شده که زائران زیارت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «عملیات نصب ضریح جدید از حدود 35 روز گذشته آغاز شده است» تصریح کرد: کار جمع کردن ضریح قدیمی ده روز طول کشید و پس از آن کار نصب ضریح جدید آغاز شد که امیدواریم تا شروع اعزام های نوروزی به اتمام برسد. وی در پایان افزود: هفته گذشته شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت عتبه حسینی(علیه السلام) از روند پروژه نصب ضریح جدید بازدید کرده و از سرعت کار اظهار رضایت کرد.

گفتنی است در ساخت ضریح (118,650) کیلو طلا و (4600) کیلو نقره، به کار رفته است. ضریح جدید از نظر شکل هندسی مانند ضریح قدیم ولی از نظر ارتفاع کمی بلندتر است. مساحت این طرح بالغ بر 86 /33 متر مربع و تعداد پنجره‌های آن 20 باب است. بر روی ضریح جدید امام حسین(علیه‌السلام) آیه هایی از قرآن کریم و در داخل ضریح احادیثی از اهل بیت (علیهم السلام) در حق امام حسین (علیه السلام) و فضل زیارت آن امام بزرگوار نقش بسته است.