به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از الکفیل، پرسنل فنی مهندسی شاغل در پروژه توسعه حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام و تسقیف صحن مطهر، عملیات اجرای سقفهای کاذب و دکوراسیون داخلی را در دست اجرا دارند.

آقای مهندس ضیاء مجید الصائغ رئیس اداره مهندسی حرم مطهر عباسی و ناظر عملیات اجرای پروژه در مصاحبه با خبرنگار شبکه جهانی الکفیل ضمن اعلام این خبر گفت: زائران حرم مطهر عباسی به تدریج شاهد اتمام مراحل اجرائی سقف صحن مطهر مطابق با طرحهای مصوب هستند. وی از تلاش مجدانه پرسنل کارگری و مهندسی شاغل در پروژه برای اتمام آن خبر داد و گفت:روند اجرای پروژه به شکل مطلوب و همزمان با طرح توسعه افقی حرم مطهر عباسی در جریان است و پرسنل شاغل در پروژه تمامی تلاش خود را به کار بسته اند.

ایشان در ادامه از تقسیم صحن مطهر به چند قسمت به منظور فراهم نمودن فضای مناسب برای کار و همچنین عدم ایجاد مزاحمت برای زائران خبر داد و افزود :عملیات اجرای سقف صحن مطهر از ضلع شرقی حرم مطهر با عملیات نصب سقفهای کاذب و دکوراسیون داخلی از سمت درب \\\"العلقمی\\\" آغاز گردید. وی از اتمام این عملیات بر روی یکی از گنبدهای بزرگ از مجموع چهار گنبد خبر داد و گفت: در ادامه اجرای این عملیات 5 گنبد از مجموع 14 گنبد و همچنین پوشاندن تیرهای آهنی و اجزای ثابت و متحرک سقف در ضلع شمال شرقی حرم مطهر( منطقه محصور بین \\\"باب الامام علی علیه السلام\\\" و \\\"باب الامام الهادی علیه السلام\\\" ) انجام گردیده است.

لازم به توضیح است عملیات اجرای دکوراسیون داخلی و نصب سقفهای کاذب، فاز چهارم عملیات اجرائی این پروژه می باشد که در برگیرنده اجرای سقفهای کاذب،مقرنس و نقشهای اسلامی و دکوراسیون داخلی همسان با معماری آستان مقدس عباسی می باشد.

آقای الصائغ ماده اولیه سقف کاذب را فایبرگلاس اعلام نمود و گفت: این ماده در عین داشتن وزن سبک، عایقی مناسب برای حرارت و صوت به شمار رفته و از استحکام و انعطاف پذیری بالائی برخوردار است. این ماده در مقابل شرایط سخت آب و هوائی و حرارت بالا از مقاومت بالائی برخوردار بوده وبه محیط زیست آسیب وارد نمی نماید.

این مواد تماما از کشور کره جنوبی و مطابق با طرح شرکت مالزیائی طراح تهیه شده است.

یادآور میگردد آستان مقدس عباسی شرکت ساختمانی ارض القدس را که شرکتی عراقی می باشد برای اجرای این پروژه انتخاب و تمامی عملیات اجرائی پروژه را از مراحل از اجرای فونداسیونها تا اجرای سیستمهای برق، شبکه های آب و فاضلاب، سیستمهای اعلام حریق، روشنائی، نماکاری و ... به این شرکت واگذار نموده است.

نظارت بر نحوه اجرای این شرکت بر عهده اداره مهندسی حرم مطهر می باشد.

در ذیل تعدادی از عکسهای این پروژه را مشاهده می فرمایید: