شعبان ماه بسیار شریفی است و منسوب به پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، برای این ماه اعمال بسیاری وارد شده، قسمتی از اعمالی که به آن‌ها توصیه شده اعمال مشترکی است که در تمام روزهای ماه به انجام آن‌ها توصیه شده است. این اعمال مشترک عبارتند از:

اول: هر روز هفتاد مرتبه بگوید «اَسْتَغْفِرُاللّهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَهَ».

دوم: هر روز هفتاد مرتبه بگوید «اَسْتَغْفِرُاللّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ الْحَىُّ الْقَیّوُمُ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ» و در بعضى روایات «الْحَىُّ الْقَیُّومُ» پیش از «الرَّحْمنُ الرَّحیمُ» است و عمل به هر دو خوبست. از روایات این‌گونه استفاده مى‌شود که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است و هر که در هر روز از این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه در ماه‌هاى دیگر استغفار کند.
 
سوم: صدقه دادن در این ماه، اگرچه به نصف دانه خرمایى باشد تا حق تعالى بدن او را بر آتش جهنم حرام گرداند.
 
چهارم: در تمام این ماه هزار بار بگوید لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَلانَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوُ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ که ثواب بسیار دارد از جمله آنکه عبادت هزار ساله در نامه عملش بنویسند.
 
پنجم: در هر پنجشنبه از این ماه دو رکعت نماز کند، در هر رکعت بعد از حمد صد مرتبه توحید و بعد از سلام صد بار صلوات بفرستد تا هر حاجتى که از امر دین و دنیاى خود دارد حق تعالى برآورد.
 
ششم : در این ماه صلوات بسیار فرستد.